• White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White Pinterest Icon
contact@turbolarp.space  |  ‭+48 515 690 913‬

© 2019 Turbolarp sp. z o. o.

Materiały użyte na stronie zostały wykonane przez Horseradish Studio podczas wydarzenia Fairweather Manor organizowanego przez Dziobak Larp Studios

Pytania? 

Skontaktuj się z nami, na pewno będziemy w stanie pomóc.

Świat idzie gwałtownie do przodu, rozwija się nauka, powstają nowe technologie, stary porządek się rozpada, a jego miejsce zajmują nowe, rewolucyjne idee. Rozwija się film, radio, kultura masowa, szczyty popularności święci jazz, odzież staje się wygodniejsza i bardziej przystępna. W wielu krajach kobiety wywalczyły już prawa wyborcze, powszechny jest optymizm i duch zabawy, który pozwala zapomnieć o koszmarach wojny.

 

Jest listopad 1920 roku, niemal dwa lata po odzyskaniu przez Polskę niepodległości. W rezydencji Kruczywron pan domu organizuje pierwszy po wojnie zjazd rodzinny. Zaproszeni zostali wszyscy krewniacy i powinowaci tego niegdyś wielkiego rodu. Przybywają, aby celebrować wspólny czas winem i tańcem oraz,  zgodnie z tradycją, świętować Andrzejki. Rozdzieliły ich zawirowania historyczne, a nadchodzące spotkanie jest pierwszą od lat okazją do odbudowania relacji, rozmów w cztery oczy czy poznania nowych członków rodziny. Skomplikowana sieć powiązań rodzinnych pełna jest zarówno konfliktów, jak i dozgonnej lojalności i miłości.

 

Jak w tym wszystkim odnajdą się nasi goście - czy pójdą z duchem zmian czy będą bronili starego porządku? Doświadcz z nami Złotej Ery lat 20 i przekonaj się osobiście!

Gracze wcielą się w swoje postacie na czas trwania larpa (od piątku rano do soboty wieczorem, nie licząc czwartkowych przygotowań) i jako postacie będą żyli, ucztowali, rozmawiali, tańczyli i uczestniczyli w zorganizowanych aktywnościach. Zaangażowanie uczestnika zależy od niego samego, to on decyduje co robi, jak bardzo zanurza się w historii i które atrakcje go interesują. Wynajęci aktorzy, grający służbę i głowy rodów, dbać będą o budowanie atmosfery i wzbogacanie doświadczenia naszych gości.

 

Wydarzenie odbędzie się na zamku w Mosznej w województwie opolskim. Organizatorzy zadbają o scenografię, rekwizyty i atmosferę, tak aby jak najwierniej oddać estetykę lat 20 XX wieku. Nie będzie to gra historyczna, ale inspirowana historią, co oznacza, że nie wymagana jest dokładna znajomość realiów epoki czy dat wydarzeń historycznych.

 

Naszym celem jest stworzenie immersyjnego doświadczenia, które pozwoli uczestnikom przenieść się w czasie i zaznać życia polskiej arystokracji w okresie międzywojennym. Nie zapominamy jednak o najważniejszym - chcemy, aby nasi goście spędzili niezwykły weekend wypełniony dobrą zabawą.

Co dokładnie będzie się dziać? 

 

Larp to forma rozrywki, którą porównać można do teatru improwizowanego, symulacji, czy zabaw z okresu dzieciństwa, w czasie których “graliśmy” policjantów, czarodziei czy poszukiwaczy przygód. Zasadnicza różnica polega na tym, że teraz mamy spersonalizowane karty postaci, lepsze stroje i przepiękne, choć droższe lokacje. Nie trzeba mieć żadnych umiejętności aktorskich aby wziąć udział w larpie. Odgrywanie postaci i bycie kimś innym może z początku wydawać się trudne, ale poprzez interakcje z innymi graczami i ćwiczenia pomagające wczuć się w postać, z każdą minutą staje się łatwiejsze i bardziej naturalne. Nasze mózgi bardzo to lubią i czują się z tym dobrze.

W czasie wydarzenia będziemy wcielać się w postacie arystokratów, żyjących w okresie dwudziestolecia międzywojennego. Wydarzenie rozpocznie się w czwartek obowiązkowym blokiem warsztatowym przygotowującym do larpa. Będziemy tłumaczyli i ćwiczyli: zasady bezpieczeństwa - od regulaminu zamku po odnoszenie się do siebie na larpie, zasady panujące w grze, jak się zachowywać, co robić w danych przypadkach, gdzie zwracać się o pomoc, jak tańczyć, jak zwracać się do osób grających służbę itd. Przewidywany czas warsztatów to około 5-6 godzin (bez obaw, przerwy są również zaplanowane).

 

Uczestnicy budząc się w piątek rano są już w larpie (rozpoczęcie gry). Wychodząc z pokoju powinni zachowywać się zgodnie z opisem postaci. Opis z karty postaci nie jest jednak wiążący, jest propozycją, nie obligacją - nasi goście sami decydują, jak będą postępować, reagować na różne sytuacje, spędzać czas. Warto również pamiętać, że nie ma złego sposobu grania w larpa, a samej gry nie da się zepsuć, jeśli tylko przestrzega się podstawowych zasad (np. bezpieczeństwa, wzajemnego szacunku).

 

Postacie, znając plan dnia, będą uczestniczyły w codziennych aktywnościach: będzie czas na przebranie się, czas na wspólne posiłki (zgodnie z przydziałem miejsc przy stołach!), czas w kaplicy, wolny czas na spacery i spotkania przy herbacie, oraz specjalne atrakcje przygotowane przez pana domu: sokolnicy, oryginalny samochód z epoki, łucznictwo, koncert fortepianowy, recytacja poezji, bal, itp. Rytm dnia wyznaczany jest przez oficjalny plan, ale postacie mogą robić co chcą. Jak w prawdziwym życiu - zawsze można nie pójść do pracy, ale trzeba liczyć się z konsekwencjami. Interakcje postaci stworzą nowe sytuacje, romanse, kłótnie rodzinne, dyskusje polityczne, momenty płaczu i śmiechu. Gracze sami będą kreować swoją historię, a co za tym idzie, wspólną historię całej posiadłości.
    

Nasi aktorzy jako głowy rodzin i służba będą moderować przebieg gry, zachęcać do pozostania w postaciach, prezentować dobre praktyki i sposoby kreowania sytuacji. Z czasem uczestnicy powinni być coraz bardziej swobodni w tym co robią.

Uczestnicy będą odgrywać swoje postaci od piątkowego poranka do sobotniego wieczora. Gra będzie toczyła się bez przerw, ale gracze będą mogli w

każdej chwili odpocząć w swoich pokojach (pokoje nie będą częścią terenu gry).

 

Możesz też przeczytać artykuł Polityki na temat larpów. Kliknij tutaj! 

 

​​